2010. december 1., szerda

Adventi könyvnaptár

Tavaly ilyenkor közönyös emberek tekintetét kerülgetve bánkódtam azon, hogy az adventi naptár egyáltalán eszembe jutott. Megígértem magamnak is, családomnak is, hogy idén nem teszek újabb próbát, és nem megyek naptár miatt a városba. Határozott nem! Viszont találtam valamit. Valamit, ami az én ötletemnél ezerszer jobb, s amihez elég volt párat kattintani a Meander könyvkiadó internetes boltjában, és az adventi naptárat szépen hazahozta nekünk a posta.
A naptár (Adventní kalendář) valójában 24 kisebb-nagyobb leporelló. Karácsonyi, karácsony- és havatváró, történeteket, verseket, énekeket, valamint azok kottáit lehet tálalni bennük. Ivana Pecháčková írta, Jarmila Marešová rajzolta. Nem új alkotás, 2004-ben jelent meg először, és most azt hiszem, örülök is, hogy eddig elkerülte a figyelmemet. Mert jó ezekkel az apró, színes könyvekkel várni a karácsonyt. Gondolkodni a bibliai üzenet és a (cseh) karácsonyi szokások összefüggéseiről. Nem bírtam ki, és amikor a gyerekek elaludtak, kinyitogattam néhányat:



3 megjegyzés:

  1. Ez milyen jó ötlet! Hihetetlen. Mindig olyan jókat találsz. Szerintem lassan ki sem kell menned a postaládához sem, menni fognak a nagyszerűségek hozzád, és bekopogtatnak! :)

    Jó karácsonyvárást nektek is!

    VálaszTörlés
  2. Ilyen legyen magyarul is! Nagyon szép darab.

    VálaszTörlés
  3. Jééééééééééé, ez nagyon kedves darab ! Ilyen naptár nagyobbacska gyerekeknek nincs ?

    VálaszTörlés